Yleiset sopimusehdot
Yleiset sopimusehdot ja asiakastiedot
I. Yleiset sopimusehdot
§ 1 Perusmääräykset
(1) Nämä yleiset sopimusehdot koskevat sopimuksia, jotka teet kanssamme tarjoajana (Boni-Shop GmbH) verkkosivuston www.boni-shop.fi kautta. Ellei toisin sovita, vastustamme mahdollisesti käyttämiesi omien ehtojen sisällyttämistä.
(2) Kuluttaja näiden sääntöjen mukaan on luonnollinen henkilö, joka tekee oikeustoimen tarkoituksessa, joka ei pääasiassa liity hänen kaupalliseen tai itsenäiseen ammatilliseen toimintaansa. Yrittäjä on luonnollinen tai oikeushenkilö tai oikeustoimikelpoinen henkilöyhtiö, joka tekee oikeustoimen itsenäisen ammatillisen tai kaupallisen toimintansa yhteydessä.
§ 2 Sopimuksen syntyminen
(1) Sopimuksen kohteena on tavaroiden myynti.
Myymme tavaroita osittain tai kokonaan komissiona omissa nimissämme, mutta toisen osapuolen tilauksesta eli kolmannen osapuolen omistamien tavaroiden puolesta. Sopimuksen osapuolet kaikilta osin, mukaan lukien oikeudet ja velvollisuudet, olemme kuitenkin me.
(2) Jo pelkästään tuotteen asettaminen verkkosivustollemme on sitova tarjous sopimuksen tekemiseksi verkkokauppajärjestelmän kautta tuotteen kuvauksessa ilmoitetuin ehdoin.
(3) Sopimus syntyy verkkokauppajärjestelmän kautta seuraavasti:
Aikomasi ostettavat tavarat asetetaan "ostoskoriin". Navigointipalkin vastaavan painikkeen kautta voit avata "ostoskorin" ja tehdä muutoksia milloin tahansa.
Kun olet napsauttanut painiketta "Kassa" tai "Jatka tilausta" (tai vastaavaa nimitystä) ja syöttänyt henkilökohtaiset tietosi sekä maksutavat ja toimitusolosuhteet, tilauksen tiedot näytetään tilausyhteenvedossa.
Mikäli käytät maksutapana välitöntä maksujärjestelmää (esim. PayPal (Express/Plus/Checkout), Amazon Pay, Sofort, giropay), sinut ohjataan joko tilausyhteenvedon sivulle verkkokaupassamme tai ohjataan välittömästi maksujärjestelmän tarjoajan verkkosivustolle.
Jos siirryt maksujärjestelmän tarjoajan sivustolle, tee tarvittavat valinnat ja syötä tietosi. Lopuksi tilauksen tiedot näytetään joko maksujärjestelmän tarjoajan verkkosivustolla tai, jos palaat takaisin verkkokauppaamme, tilausyhteenvedossa.
Ennen tilauksen lähettämistä sinulla on mahdollisuus tarkistaa, muuttaa (myös "takaisin" selaimen toiminnolla) tai peruuttaa tilaus.
Kun lähetät tilauksen vastaavalla painikkeella ("sitovasti tilaa", "osta" / "osta nyt", "maksa nyt", "maksa" / "maksa nyt" tai vastaava nimitys), vahvistat sitovasti tarjouksen hyväksymisen, jolloin sopimus syntyy.
(4) Tarjouksesi pyytämät tiedot ovat sitoumuksettomia. Me lähetämme sinulle sitovan tarjouksen kirjallisessa muodossa (esim. sähköpostilla), jonka voit hyväksyä 5 päivän kuluessa (ellei tarjouksessa ole ilmoitettu muuta aikarajaa).
(5) Tilauksen käsittely ja kaikki sopimuksen tekemiseen liittyvät tiedot toimitetaan osittain automatisoidusti sähköpostitse. Sinun on varmistettava, että antamasi sähköpostiosoite on oikea, että sähköpostit voidaan vastaanottaa teknisesti eikä erityisesti estä niitä roskapostisuodattimet.
§ 3 Erityiset sopimukset tarjotuista maksutavoista
(1) Maksaminen SOFORT / Sofortüberweisungilla
Kun valitset maksutavaksi SOFORT / Sofortüberweisung, maksaminen tapahtuu maksupalveluntarjoaja Sofort GmbH:n (Theresienhöhe 12, 80339 München, Saksa; "SOFORT") kautta. Sofort GmbH on osa Klarna Groupia (Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi). SOFORT-maksutavan käyttäminen edellyttää, että sinulla on käytettävissä aktivoitu verkkopankkitili. Maksuprosessissa tilauksen yhteydessä sinun tulee tunnistautua ja vahvistaa maksutoimeksianto SOFORT:ille. Pankkitilisi veloitus tapahtuu heti tilauksen lähettämisen jälkeen. Lisätietoja SOFORT:ista löydät osoitteesta https://www.klarna.com/sofort/.
(2) Maksaminen "PayPal" / "PayPal Checkout" -palvelulla
Kun valitset maksutavaksi "PayPal" / "PayPal Checkout", maksaminen tapahtuu maksupalveluntarjoaja PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A. (22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxemburg; "PayPal") kautta. PayPal-maksutavat näkyvät verkkosivustollamme ja tilausprosessissa vastaavalla painikkeella. PayPal voi käyttää muiden maksupalveluntarjoajien palveluja; mikäli näillä on erityisiä maksuehtoja, sinut tiedotetaan niistä erikseen. Lisätietoja "PayPal" palvelusta löytyy osoitteesta https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/legalhub-full.
§ 4 Pidätysoikeus, omistusoikeuden pidätys
(1) Pidätysoikeutta voit käyttää vain, jos kyseessä on samasta sopimussuhteesta johtuvat saatavat.
(2) Tavara pysyy omistuksessamme, kunnes ostohinta on maksettu kokonaisuudessaan.
(3) Jos olet yrittäjä, sovelletaan lisäksi seuraavaa:
a) Pidätämme itsellämme omistusoikeuden tavaraan, kunnes kaikki juoksevat liiketoimesta syntyvät saatavat on maksettu kokonaisuudessaan. Omistusoikeuden siirtymisen ennen tavaran luovutusta ei saa pantata tai luovuttaa turvallisuustakuuksi.
b) Voit myydä tavaran edelleen liiketoiminnassasi. Tässä tapauksessa luovutamme meille jo nyt kaikki saatavat, jotka syntyvät tavaran edelleenmyynnistä, ja hyväksymme luovutuksen. Olet edelleen oikeutettu perimään saatavat. Mikäli et täytä maksusitoumuksiasi oikein, pidätämme oikeuden periä saatavat itse.
c) Jos tavara yhdistetään tai sekoittuu muihin tavaroihin, hankimme yhteisomistusoikeuden uuteen tuotteeseen, suhteessa tavaran laskutusarvoon verrattuna muihin käsiteltyihin esineisiin, käsittelyn ajankohtana.
d) Sitoudumme vapauttamaan sinulle kuuluvat vakuudet pyynnöstäsi siinä määrin, että vakuuksien toteutettavissa oleva arvo ylittää turvattavan saatavan yli 10 %. Vakuuksien vapauttamisesta päättää meiltä.
§ 5 Vastuuvakuutus
(1) Sovelletaan lakisääteisiä virhevastuusehtoja.
(2) Kuluttajana pyydämme sinua tarkistamaan tavaran toimituksen yhteydessä sen täydellisyyden, ilmeiset virheet ja kuljetusvauriot sekä ilmoittamaan meille ja kuljettajalle reklamaatiot mahdollisimman nopeasti. Mikäli et noudata tätä, sillä ei ole vaikutusta lakisääteisiin virhevastuuoikeuksiisi.
(3) Jos tavaran ominaisuus poikkeaa objektiivisista vaatimuksista, poikkeama katsotaan sovituksi vain, jos sinut on ennen sopimuksen tekemistä ilmoitettu siitä ja poikkeama on nimenomaisesti ja erikseen sovittu osapuolten välillä.
(4) Mikäli olet yrittäjä, sovelletaan seuraavaa, poiketen edellisistä virhevastuuehdoista:
a) Tavaran ominaisuuksiksi katsotaan vain omat tietomme ja valmistajan tuotekuvaus, ei muut mainokset, julkiset ilmoitukset tai valmistajan lausunnot.
b) Virheiden osalta tarjoamme valintamme mukaan korjausta tai uutta toimitusta. Mikäli virheen korjaaminen epäonnistuu, voit valintasi mukaan vaatia hinnanalennusta tai peruuttaa sopimuksen. Virheen korjaaminen katsotaan epäonnistuneeksi toisen yrityksen jälkeen, ellei erityisesti tavaran luonteesta, virheestä tai muista olosuhteista muuta johdu. Korjauksessa emme ole vastuussa tavaran siirtokustannuksista muualle kuin toimituspaikkaan, ellei siirto ole tavaran tavanomaisen käytön mukaista.
c) Virhevastuuaika on yksi vuosi tavaran toimituksesta. Aikarajoituksen lyhentäminen ei koske:
- meille vastuullisesti aiheutettuja vahinkoja, jotka koskevat elämää, terveyttä tai ruumiita, tai tahallisesti tai törkeästä huolimattomuudesta aiheutettuja muita vahinkoja;
- jos olemme tahallisesti salanneet virheen tai antaneet takuun tavaran laadulle;
- tavaroilla, jotka on käytetty rakennuksessa ja ovat aiheuttaneet rakennuksen virheitä;
- lailliset perimisoikeudet, jotka sinulla on virheellisyysvaatimusten perusteella meitä vastaan.
§ 6 Sovellettava laki, täyttämispaikka, oikeuspaikka
(1) Sovelletaan Saksan lakia. Kuluttajien osalta tämä lainvalinta on voimassa vain, jos se ei riistä kuluttajan asuinmaan lakien antamaa suojaa pakottavien sääntöjen mukaisesti (suotuisuusperiaate).
(2) Täyttämispaikka kaikissa liiketoimintasuhteista johtuvissa velvoitteissa sekä oikeuspaikka on meidän toimipaikkamme, ellei ole kyse kuluttajasta, vaan kauppiaasta, oikeushenkilöstä tai julkisoikeudellisesta erityisomaisuudesta. Tämä koskee myös tapauksia, joissa sinulla ei ole yleistä oikeuspaikkaa Saksassa tai EU:ssa, tai jos asuinpaikkaa tai tavallinen asuinpaikka ei ole tiedossa kanteen nostamishetkellä. Tämä ei rajoita oikeuttasi nostaa kanne muussa laillisessa oikeuspaikassa.
(3) YK:n kansainvälisen kauppalain määräyksiä ei sovelleta.
II. Asiakastiedot
1. Myyjän tiedot
Boni-Shop GmbH
Wissmannstraße 58
27755 Delmenhorst
Saksa
Puhelin: 04221 45 777 00
Sähköposti: [email protected]
Vaihtoehtoinen riidanratkaisu:
Euroopan komissio tarjoaa verkkovälitteisen riidanratkaisualustan (OS-alusta), joka on saatavilla osoitteessa: https://ec.europa.eu/odr.
Olemme valmiita, mutta emme velvollisia, osallistumaan kuluttajariidanratkaisuelinten riidanratkaisumenettelyihin.
2. Sopimuksen syntyminen
Sopimuksen tekemiseen liittyvät tekniset vaiheet, itse sopimuksen tekeminen ja mahdolliset korjausmahdollisuudet toteutetaan yleisten sopimusehtojemme ("Sopimuksen syntyminen" -osiossa, osa I) mukaisesti.
3. Sopimuskieli, sopimustekstin tallentaminen
3.1. Sopimuskieli on saksa.
3.2. Täydellistä sopimustekstiä ei tallenneta meillä. Ennen tilauksen lähettämistä verkkokaupan ostosysteemissä voit tulostaa sopimustiedot tai tallentaa ne sähköisesti selaimen tulostusfunktion avulla. Tilauksen saapumisen jälkeen lähettämämme tilaus- ja lakisääteiset tiedot etämyyntisopimuksista sekä yleiset sopimusehtomme lähetetään sinulle uudelleen sähköpostitse.
3.3. Jos pyydät tarjousta verkkokaupan ulkopuolelta, saat kaikki sopimustiedot sitovan tarjouksen yhteydessä tekstimuodossa, esim. sähköpostitse, jonka voit tulostaa tai tallentaa sähköisesti.
4. Käyttäytymissäännöt
4.1. Olemme sitoutuneet Käyttäjämerkki-laadun kriteereihin, jotka on määrittänyt Händlerinbund Management AG, ja ne ovat nähtävissä osoitteessa: https://www.haendlerbund.de/de/downloads/kaeufersiegel/kaeufersiegel-zertifizierungskriterien.pdf.
4.2. Olemme sitoutuneet Trusted Shops GmbH:n laatuvaatimuksiin, jotka löytyvät osoitteesta: https://www.trustedshops.com/tsdocument/TS_QUALITY_CRITERIA_de.pdf.
5. Tavaran tai palvelun olennaiset ominaisuudet
Tavaran ja/tai palvelun olennaiset ominaisuudet löytyvät kyseisestä tarjouksesta.
6. Hinnat ja maksuehdot
6.1. Kussakin tarjouksessa mainitut hinnat sekä toimituskulut ovat kokonaishintoja. Ne sisältävät kaikki hintakomponentit, mukaan lukien mahdolliset verot.
6.2. Toimituskulut eivät ole osa ostohintaa. Ne voidaan tarkastella asianmukaisesti nimettyllä painikkeella verkkosivustollamme tai kyseisessä tarjouksessa ja ne ilmoitetaan erikseen tilaamisprosessin aikana. Sinun on maksettava toimituskulut, ellei ilmaisesta toimituksesta ole sovittu.
6.3. Rahansiirtoon liittyvät kulut (siirto- tai valuuttakurssimaksut pankkien osalta) tulee sinun maksaa silloin, kun toimitus tapahtuu EU:n jäsenvaltioon, mutta maksu on suoritettu EU:n ulkopuolelta.
6.4. Saatavilla olevat maksutavat on ilmoitettu asianmukaisella painikkeella verkkosivustollamme tai tarjouksessa.
6.5. Ellei yksittäisten maksutapojen kohdalla ole toisin mainittu, maksusuoritukset sopimuksesta ovat erääntyneet maksettavaksi heti.
7. Toimitusehdot
7.1. Toimitusehdot, toimituspäivämäärä sekä mahdolliset toimitusrajoitukset löytyvät verkkosivustoltamme tai kyseisestä tarjouksesta asianmukaisella nimetyllä painikkeella.
7.2. Mikäli olet kuluttaja, lainsäädännön mukaan myytyjen tavaroiden vahingonkorvausvastuu ja vahingoittuminen siirtyvät sinulle vasta, kun tavarat on luovutettu sinulle, riippumatta siitä, onko toimitus vakuutettu vai ei. Tämä ei koske tilannetta, jossa olet itse valinnut kuljetuspalvelun tai muun toimitukseen määrätyn henkilön, jota myyjä ei ole nimennyt.
Jos olet elinkeinonharjoittaja, toimitus ja kuljetus tapahtuvat omalla vastuullasi.
8. Lakisääteinen virhevastuu
Virhevastuu määräytyy "Takuu" -kohdan sääntöjen mukaan yleisissä sopimusehdoissamme (osa I).
Nämä yleiset sopimusehdot ja asiakastiedot on laatinut IT-lainsäädäntöön erikoistunut juristiryhmä Händlerinbundista, ja niitä tarkistetaan jatkuvasti oikeudellisen yhteensopivuuden osalta. Händlerinbund Management AG takaa tekstien oikeudellisen varmuuden ja vastaa mahdollisista huomautuksista. Lisätietoja löydät osoitteesta: https://www.haendlerbund.de/de/leistungen/rechtssicherheit/agb-service.
Viimeisin päivitys: 09.01.2024